Так у липні НБУ опрацював 535 скарг українців стосовно дії колекторів. Через це пресслужба підготувала матеріал як захиститися від тиску та загроз колекторів.
Серед основних проблем виділенні дві – це тиск та погроза з боку колекторів самому боржнику, та тиск на родичів і сусідів які не мають до кредиту жодного відношення.
Так при видачі кредиту зазвичай фінансові компанії просять позичальника у документах вказати номер родича, друга чи колеги. При цьому установа не складає ніяких договорів про поручительство і може навіть не перевіряти достовірність наданих контактів. Як правило фінансова установа планує у разі прострочення виплат по кредиту стягнути кошти через колекторів.
У НБУ відзначають якщо колектора дзвонять з погрозами людині яка не має ніякого стосунку по кредиту то, це є порушення законодавства, а саме закону України “Про захист персональних даних”. Фінансова компанія так колектори не мають права на обробку персональних даних без згоди на це самого власника.
Погрози розправи, лайливі слова та цілодобові дзвінки також порушують наступні статті Конституції України (№3, №21, №22, №32) та Кримінального кодексу України (стаття 182).
Згідно з чинним законодавством колектори мають право лише повідомляти боржника та його поручителя про наявність боргу.
Якщо вам подзвонили колектори, а ви не маєте жодного відношення до боргу, то треба все їм пояснити. Якщо дзвінки та погрози продовжуються, то треба звернутись до правоохоронних органів або до суду. Також можна отримати консультацію у контакт центрі НБУ за номером – 0 800 505 240.